Viitoarele telefoane Moto vor avea senzori de amprentă, potrivit Lenovo

de: Andrada Bonea
12 01. 2016

Motorola a fost pionier în ceea ce privește conceptul de smartphone cu scanner de amprentă cu Atrix 4G în 2011, dar nu s-a grăbit să îl implementeze. Începând cu anul trecut, aproape toate flagshipurile cu Android.

Acest lucru se va schimba în 2016, totuși. Chen Xudong, vicepreședinte al Lenovo și președinte al Lenovo China și Asia Pacific, a declarat că toate telefoanele din linia Moto, care vor fi lansate anul acesta, vor avea senzori de amprentă. Aceasta e o schimbare semnificativă în raport cu terminalele deja lansate de Lenovo, dar cu siguranță îi va bucura pe fani, potrivit GSMArena.

În plus, mai avem un detaliu desprins din portofoliul Moto: nu vor mai fi telefoane cu ecrane mai mici de cinci inci. Așadar, probabil nu vom vedea un nou Moto E anul acesta, printre cele aproximativ 15 modele care vor apărea pe piață.

Scriam acum câteva zile că faptul că Motorola nu va mai exista independent de Lenovo e oficial. Lenovo va păstra Moto, ca parte a denumirii produselor care au făcut o impresie bună în ultimul timp, dar smartphone-urile Moto vor fi sub brandul Lenovo. CEO-ul Motorola, Rick Osterloh, a declarat că lasă deoparte Motorola și se concentrează pe Moto. Linia Moto va fi completată de Lenovo Vibe, iar soarta Moto E și Moto G va rămâne incertă. Oricum, cei de la Lenovo spun că nu au folosit brandul Motorola în mod specific pe produsele sale încă de la Moto X, lansat în 2013, chiar dacă a apărut în metodele de promovare.

Divizia Motorola Mobility va prelua responsabilitatea pentru întregul sector de smartphone-uri. Practic, Motorola Mobility va continua să existe ca parte a Lenovo, în calitate de designer. Osterloh spune că astfel se consolidează două branduri mari, care vor acoperi un segment de piață mai mare, cu terminalele Vibe pentru cei care nu au nevoie de smartphone-uri foarte performante și, implicit, scumpe.

În anul 2000, Motorola prospera, cu 150.000 de angajați în întreaga lume. Însă 2008 a prins compania pe pierderi, care au fost accentuate de criza economică, inovațiile reducându-se substanțial. Drept urmare, în 2010 compania se împarte în Motorola Solutions (axată pe tehnologie radio) și Motorola Mobility (axată pe telefonie mobilă). Aceasta din urma nu a performat, iar Google a preluat-o pentru 12 miliarde de dolari, în 2011. S-a dovedit că Google nu a dorit Motorola decât pentru brevetele sale înregistrate. În 2014, Motorola este preluată de Lenovo pentru o sumă mai mică cu zece miliarde de dolari, ceea ce anticipează declinul inevitabil, potrivit Cotidianul.

O serie de analiști susțin că decizia Lenovo de a îngropa brandul Motorola este una pozitivă. Dacă Lenovo ar fi dorit să câștige repede ceva bani de pe urma atașamentului unor clienți pentru marca aceasta, ar fi păstrat denumirea, însă decizia chinezilor arată că nu acesta e scopul.